Transparantie
Via onze websites, sociale media en correspondentie, garanderen we de transparantie van:
- informatie
- diensten
- procedures
U kunt rekenen op transparantie over:
- de stappen van de procedures
- de duur ervan
Kwaliteit van de informatie
Duidelijkheid van de teksten
Onze informatie is:
- correct
- betrouwbaar
- up-to-date
Ons taalgebruik is:
- duidelijk
- precies
- begrijpelijk
Ambtenaren worden opgeleid om hun teksten leesbaarder te schrijven.
Termijnen
De termijnen worden altijd meegedeeld:
- de termijnen die zijn vastgelegd in de wetgeving
- andere termijnen
Indien een termijn wordt verlengd (door een onvoorziene omstandigheid), wordt de nieuwe termijn meegedeeld.
U kunt altijd nagaan welke termijn voor u van toepassing is.
Beschikbaarheid
U heeft de mogelijkheid om iemand te contacteren voor:
- vragen
- de opvolging van een dossier
Contact
- Telefoon
- +32 (0)2 542 65 11 (normaal tarief)
- Elke werkdag
- Van 9u tot 16u
- Als u ons contacteert buiten de openingsuren, kunt u uw vraag stellen via het contactformulier.
- Contactformulier
- Postadres: Waterloolaan 115, 1000 Brussel
- Persoonlijk, op afspraak
- Persoonlijk, tijdens onze openingsuren
De procedures zijn automatisch waar mogelijk: u hoeft dus zelf niets te doen.
Onze diensten zijn hoofdzakelijk digitaal en zijn 24/7 toegankelijk.
We stellen uw gebruiksgemak voorop bij de ontwikkeling van onze online toepassingen en ondersteunen u bij het gebruik.
We luisteren naar uw specifieke situatie en antwoorden waar mogelijk via het kanaal van uw voorkeur.
We gebruiken gegevens die reeds beschikbaar zijn bij andere publieke diensten (volgens de Only Once-wetgeving).
We verwijzen u door naar de bevoegde dienst als uw verzoek niet onder onze bevoegdheid valt.
We gebruiken uw feedback om onze diensten te verbeteren.